• 2015 ~

    VERMICULAR

    • BUILDING BRANDS
    • CREATING VISIONS

    人気の「RICE POT」がまだ誕生していない2015年。「クリエイティブのアウトプットが洗練されていない」現状を打破するために、ブランド価値が伝わる世界観をゼロから開発。制作、提案、ディスカッションを繰り返し、クライアントと一緒に「バーミキュラらしさ」を具現化、共通言語化していきました。今ではWebサイトからアプリケーション、グラフィック、展示会ブースなど、ユーザーとブランドの接点に関するアウトプットを一貫して担当。クリエイティブ戦略のパートナーとしてブランドを支え続けています。

    The year was 2015, when the popular product, RICE POT, did not yet exist. To help the client break free from its current situation of unsophisticated creative elements, we developed a worldview from scratch, one that would better convey the value of the brand. Through a repeated cycle of production, proposal, and discussion, we worked with the client to materialize “the essence of VERMICULAR” and create a common language for that essence. Today, we work across the board on all output related to users’ contact points with the brand, including the website, app, graphics, and exhibition booths. We continue to support VERMICULAR’s brand as its partner in creative strategy.

  • 2022

    E-SEIKATSU

    • BUILDING BRANDS
    • CREATING VISIONS

    不動産市場に特化した様々なSaaSを提供し、不動産業界のDXを推進するいい生活。上場から10年、第二創業期のタイミングで、創業時のまま使ってきたミッション・ビジョン・バリューやロゴの刷新、増え続けてきたプロダクトのブランド整理が必要となり、リブランディングの依頼をいただきました。当社はMVVの策定やコーポレートロゴ、タグラインの制作、プロダクト群の整理だけでなく、「ブランドを育てる体験」そのものをデザイン。社員の方に関心・愛着を持ってもらうための社内報や新ブランドの社内向けお披露目会まで提案、プロデュースするなど、インナーへの浸透を伴ったリブランディングを実現しています。 ※こちらのプロジェクトはメンバーがグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にスタートしたものです。

    e-Seikatsu provides a variety of SaaS specific to the real estate market and is advancing digital transformation in the real estate industry. As part of its redevelopment after ten years since going public, we were asked to handle rebranding for e-Seikatsu, as they needed to rebrand their mission, vision, and values as well as logos, which had been in use since the company’s founding, and rebrand their growing number of products. In addition to formulating their mission, vision, and values, creating a corporate logo and tagline, and organizing the client’s range of products, we designed the very experience of growing a brand. We worked to enable the rebranding to permeate e-Seikatsu internally, such as proposing and producing an in-house newsletter and launch events for new brands in order to encourage interest and build passion among employees. *This project started while the members were at the group company Goodpatch Inc.

  • 2022

    LAYERED

    • BUILDING BRANDS
    • CREATING VISIONS

    同社は株式会社メディアコンテンツファクトリーとして創業し、デジタルサイネージの運用配信をメインに事業をスタート。現在は医療者と生活者をつなぎ、クリニックで発生する課題をテクノロジーで解決するSaasを提供しています。依頼をいただいたのは、事業ドメインや会社の成長と企業ブランドイメージにギャップが生じていた時期でした。当社は徹底的に行ったリサーチを踏まえ、社名変更の提案からブランドナラティブ、パーパス・ミッション・バリュー、企業ロゴ、コーポレートサイトの制作、プロダクトロゴのデザインシステム開発を担当。一貫したブランドコミュニケーションによる持続可能なブランドをつくり上げました。 ※こちらのプロジェクトはグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にメンバーが携わったものです。

    Founded as Media Contents Factory, the company’s business began with a focus on the operation and distribution of digital signage. Today, they provide SaaS that connect medical practitioners and consumers and solve the challenges that arise at medical clinics through technology. We received the request at a time when there was a growing disparity in the business domains and company growth and the corporate brand image. Basing our work on thorough research, we were responsible for everything from proposing a new corporate name to creating a brand narrative, articulating the purpose, mission, and values, creating a corporate logo and corporate site, and developing a product logo design system. We created a sustainable brand through consistent brand communication.

  • 2021

    RINNAI DRYER CONTROLLER

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。浴室暖房乾燥機の音声ガイド付リモコンでは、プロダクト、UIデザインの全体ディレクションを担当。デザインと機能をより向上させ、入浴や家事をサポートする事で驚きと感動を与え、より上質な暮らしの実現を目指しています。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects.For the remote control with audio guide for Rinnai’s bathroom heater/dryer unit, we were tasked with the overall direction of the product and UI design. We made further improvements to the design and function to give the user a sense of surprise and excitement at the way bathing and housework are supported, with the aim of realizing better quality living.

  • 2020 ~

    RINNAI MICRO BUBBLE BATH UNIT

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。新製品の給湯システム「Micro Bubble Bath Unit(マイクロバブルバスユニット)」では、ブランディングから、各種プロモーション、営業ツールまでを一気通貫でプロデュース・制作いたしました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. For Rinnai’s new hot water system, “Micro Bubble Bath Unit,” we directed and produced everything from the branding to the individual promotions and marketing tools.

  • 2022

    RINNAI ULTRA FINE BUBBLE

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。2022年、リンナイは微細な泡を水に溶け込ませるRinnai独自技術である「Air Bubble Technology(エアバブルテクノロジー)」を発表。発売済みのマイクロバブルバスユニットに加えて、業界で初めてとなる給湯器自体からウルトラファインバブルを発生させる技術を製品化しました。当社では、新製品「ウルトラファインバブル給湯器」のメインビジュアル・WEB・カタログ・営業ツールなどを制作いたしました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. In 2022, Rinnai announced its new, proprietary “Air Bubble Technology,” which dissolves ultrafine bubbles into water. Adding to the already launched Micro Bubble Bath Unit, it commercialized its industry-first technology of generating ultrafine bubbles from the hot water heater itself. We produced the main visuals, website, catalogue, and marketing tools for the new product, “Ultra Fine Bubble Hot Water Heater.”

  • 2016 ~

    OPENSTREET HELLO CYCLING

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    ソフトバンク社内の新規事業コンテストを機に2016年に設立されたジョイントベンチャーのOpenStreet。都市交通インフラの改善という社会課題を解決するべく、新しいシェアサイクルビジネスを立ち上げ、「HELLO CYCLING(ハローサイクリング)」をローンチしました。当社はビジネス起案のタイミングからCDO、CTOとして参加。コンセプトの立案、ビジネスの経済合理性の整理、収益分配のアルゴリズム設計、営業戦略の立案など、クライアントとともにビジネスを開発・推進し、アプリケーションのUIをはじめとする全体のクリエイティブまで担当。ジョイントベンチャー案件ならではのフルコミットで事業化まで支援しました。

    OpenStreet is a joint venture established in 2016, prompted by a new business contest held within Softbank. To solve the social problem of improving urban transport infrastructure, a new bicycle sharing business was established and HELLO CYCLING was launched. We were involved in the project as CDO and CTO from the business proposal development stage. Working with the client to develop the business and move it forward in areas that included proposing the concept, organizing the economic feasibility of the business, designing the profit distribution algorithm, and proposing a sales and marketing strategy, we were responsible for the application’s UI and the creative materials as a whole. We supported the creation of the business with the kind of full commitment that is only possible with a joint-venture project.

  • 2018 ~

    OPENSTREET SERVICE BRANDING

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    ソフトバンク社内の新規事業コンテストから生まれたシェアサイクルプラットフォーム「HELLO CYCLING(ハローサイクリング)」。担当した同サービスのブランディングが評価され、スクーターやEVモビリティのシェアサービス「HELLO MOBILITY(ハローモビリティ)※旧HELLO SCOOTER(ハロースクーター)」やシェアサービス用バイク「KUROAD(クロード)」に事業が派生・拡大した際も依頼をいただきました。当社はコミュニケーションやクリエイティブの戦略から携わり、ロゴ、バイク、付属のアクセサリー、メインビジュアル、パンフレット、Webサイトをはじめとするアウトプットを一貫して制作。ブランディングを通して、0から立ち上げた事業のバリュエーションを高めることに貢献しました。

    HELLO CYCLING is a bicycle sharing platform born from a new business contest held within Softbank. The branding we provided for this service was well received, and we were contracted again when the business evolved and expanded into HELLO MOBILITY, a scooter and EV mobility sharing service (*previously HELLO SCOOTER), and KUROAD, an e-bike designed for sharing services. We were involved from the communication and creative strategy stages, and we were tasked with the creative output across the board, including logo, e-bikes, accessories, main visuals, pamphlets, and websites. Through branding, we contributed to raising the valuation of the business, which had been built up from scratch.

  • 2020 ~

    Y'S DENTAL CLINIC

    • BUILDING BRANDS
    • GOING DIGITAL

    名古屋 栄駅の近くにある同院は技術に定評があり、知名度がある一方、対応している一般治療と矯正のうち、矯正での集客に課題を抱えていました。今後は矯正や審美にも力を入れるべく行われたサイトリニューアルにて、当社はターゲット設定から提案。自然に醸し出される美しさを求める女性に対し、一般治療と矯正どちらにも対応が可能な強みを「機能と審美の両立」として表現、自分らしく健康的な人生に欠かせない新しい価値として提示しました。結果、ターゲット層はもちろん、審美に興味を持つ男性の来院も増加。施設もWebサイトのコンセプトを反映してフルリニューアルし、移転・オープンしています。

    Located close to Nagoya’s Sakae Station, Y’s Dental has a well-established reputation for its skills and a certain degree of name recognition. However, although the clinic offered both general dental treatment and orthodontics service offerings, it was having trouble attracting clientele for the latter. For the overhaul of its website with the aim of placing more effort into orthodontic and dental esthetic services, we started by proposing that they set their target market. For women who seek a beauty that is exuded naturally, we expressed the clinic’s strength of being able to offer both general treatment and orthodontic treatment as “a balance of function and esthetics” and proposed it as a new value that was essential to living a healthy life in one’s own way. These efforts resulted not only in clientele from the target group increasing, but also an increase in male patients who were interested in esthetic dentistry. The facilities and the website were completely overhauled to reflect this concept, and the clinic relocated and opened in new premises.

  • 2022

    MUTURE

    • BUILDING BRANDS
    • CREATING VISIONS

    Mutureは、丸井グループとGoodpatchの合弁会社。アフターデジタルを見据える丸井グループの組織変革や人的資本戦略などを担う存在として設立されました。社名はなく、あるのはミッションだけ。そんな状況からデジタル人材の採用やDXを進めるために、会社の目指す未来や本質的な価値が伝わるブランドアイデンティティが早急に求められていました。当社は会社の個性を探るワークショップをもとに、社名やパーパス、ビジョン・ミッション・バリューを制作。インナーから、グラフィックツールをはじめとするアウターまでブランディングを支援し、デジタル人材の採用やDXの推進につなげています。 ※こちらのプロジェクトはグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にメンバーが携わったものです。

    Muture is a joint-venture company between the Marui Group and Goodpatch. It was established as a presence that would shoulder the organizational transformation and human capital strategy of the Marui Group in anticipation of the post-digital age. It had no name, only a mission. For the recruitment of human resources with digital skills and to progress digital transformation (DX), there was an urgent need for a brand identity that would convey the future that the company was aiming for and its intrinsic value. Based on workshops that explored the personality of the company, we produced the company’s name, Purpose, and Vision, Mission and Value (VMV). We assisted with all aspects, from inner aspects to outer elements such as graphic tools, and these efforts have led to the recruitment of human resources with digital skills and progress in DX.

  • 2020 ~

    SUNTORY+

    • CONNECTING EXPERIENCES
    • GOING DIGITAL

    全国の健康保険組合の赤字割合の増加という社会課題を背景に、2020年、同社はヘルスケアサービス領域へ新規参入。従業員の健康行動習慣化をサポートするサービス「SUNTORY+(サントリープラス)」をスタートしました。本プロジェクトはデザインパートナーとして、事業アイデアの創出からプロダクト開発、グロースまでフルコミット。デジタルプロダクトを基点に「サービスのありたい姿」を具体化し、クライアントとの共創を通して事業の可能性を広げ続けています。 ※こちらのプロジェクトはグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にメンバーが携わったものです。

    Against the background of the social issue of an increasing rate of deficits among health insurance associations around the country, this client newly entered the healthcare services domain in 2020. It launched SUNTORY + (Suntory Plus), a new service that supports employees in adopting healthy behavioral habits. As their design partner, we have been fully committed from the creation of the business idea to the product development and growth stages. With a digital product as our starting point, we have materialized the service vision, and, through co-creation with the client, we continue to expand the possibilities of the business.

  • 2022

    RINNAI HEAD OFFICE

    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。創業100周年を機にリニューアルされた本社の空間設計もその一つ。2021年の着手から、社員の方のアイデアを踏まえて議論を交わし、ブランドが目指すべき品質を体感できる空間としてリニューアルしました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. One of those was the ambience design for Rinnai’s corporate headquarters, which was to be refurbished on the occasion of the company’s 100th anniversary. Beginning in 2021, we held discussions based on ideas presented by employees and revamped it into a space that gives a visceral sense of the quality that the brand should aim for.

  • 2021

    YOROMEAT CORPORATE BRANDING

    • CONNECTING EXPERIENCES
    • GOING DIGITAL

    養老ミートは岐阜県養老町の食肉メーカー。飛騨牛の取扱高は東海トップクラス、高い品質と事業規模を誇ります。一方で、特にBtoCでその強みが伝わらりきらず、品質や規模感に見合う消費者の購入につながっていない機会損失が起こっていました。当社はコーポレートサイト、ECサイトなどの制作をきっかけにしてリブランディングを支援。企業とエンドユーザー、それぞれに同社の強みとアイデンティティが伝わり、「養老ミートから買う理由」が生まれるクリエイティブで、新しい顧客層の獲得と事業拡大につなげています。

    Yoro Meat is a meat company based in Yoro-cho in Gifu Prefecture. It is one of the top handlers of Hida Beef in the Tokai region and boasts high quality and a large business scale. However, on the other hand, it has been unable to fully convey its strengths in B2C in particular, leading to loss of opportunity as it has been unable to convert that quality and scale into a commensurate level of consumer purchases. We assisted this client with its rebranding, prompted by the production of a new corporate website and e-commerce site. With creative elements that convey Yoro Meat’s strengths and identity to both companies and end users and that create “reasons to buy from Yoro Meat,” we have assisted the client to capture new clientele and expand its business.

  • 2021 ~

    RINNAI ECO ONE

    • BUILDING BRANDS
    • MOVING STORIES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。ハイブリッド給湯・暖房システム「ECO ONE(エコワン)」では、ブランド戦略から販売戦略、各種プロモーション、営業ツールまでを一気通貫でプロデュース・制作しました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. For ECO ONE, Rinnai’s hybrid hot water supply and heating system, we worked on the entire direction and production process, from brand strategy to sales strategy, promotions, and sales tools.

  • 2022

    YAOHIKO HONTEN ISSHO MOCHI

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    八百彦本店は、約300年の歴史を持つ名古屋の老舗仕出し料理店。伝統を生かしながら、新しい企業価値の創出、さらなる成長を実現するべく、当社ではDXとブランディングの両面で支援を行っています。本プロジェクトは、「八百彦本店はどうあるべきか」という同社との会話から生まれたものです。一升餅という伝統行事を未来に受け継ぐために、現代版にアップデート。プロダクトの開発に合わせ、ロゴ、風呂敷、パッケージなどすべてのグラフィックツールを制作しました。新しい顧客層との接点を生み、また全国を対象に事業を展開するなど、ビジネスの新しい可能性を創出しています。

    Yaohiko Honten is one of Nagoya’s oldest catering businesses, with a history of around 300 years. To create new corporate value and realize further growth while making the most of the company’s traditions, Studio Details assisted with both DX and branding. The project was born from a conversation with the people at Yaohiko Honten about what kind of company it should be. This led to a project that would update Japan’s “Issho mochi” tradition into a more contemporary version, to pass the tradition on to future generations. Alongside the product development, we produced all of the graphic tools, including the logo, furoshiki wrapping cloth, and packaging. This project has created new possibilities for the client’s business, including creating connections with new clientele and rolling out the business nationwide.

  • 2015 ~

    YAOHIKO HONTEN CORPORATE BRANDING

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES
    • CREATING VISIONS
    • GOING DIGITAL

    八百彦本店は、約300年の歴史を持つ名古屋の老舗仕出し料理店。時代とともに顧客の価値観やニーズが変わる中でも、伝統を守りながら変化に対応することで、中高年を中心に高い支持を獲得し続けています。ただ、昨今の急速なデジタル化への対応や新規顧客層との関係づくりを踏まえると、今後の成長にはこれまでとは違う新しいアプローチが必要でした。そこで当社では、「DX」と「ブランディング」を連動して行うことを提案。生産性向上と売上向上の両面から事業成長を支援し、経営にもインパクトを与える成果を残しています。

    Yaohiko Honten is one of Nagoya’s oldest catering businesses, with a history of around 300 years. Even as customers’ values and needs have changed with the times, it has responded to those changes while preserving its traditions, and it has maintained strong support from its patrons, particularly those in middle-aged and older age groups. However, given the state of its response to the rapid digitalization trend of recent years and its forging of relationships with new clientele, achieving future growth required new and different approaches. This is where we came in with proposals for undertaking digital transformation (DX) and branding in interconnected ways. We assisted the client with business growth from the dual aspects of improving productivity and increasing net sales, delivering an outcome that also had an impact on management.

  • 2022

    SANDESICA ISURU

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    「他のベビー用品に比べ、ベビー布団は選択肢が少ない」。そんな気づきから、ベビー用品メーカーのサンデシカが立ち上げたベビー布団ブランド「ISURU」。「親が“これがいい”と思え、自然とライフスタイルに取り入れられるポジティブな選択肢を提供したい」という想いのもとはじまったプロジェクトに、当社は立ち上げから参加しました。ブランド構築とあわせて、「サンデシカがつくりたいものは何か」を考えるところからプロダクト開発をスタート。国内屈指のふとん職人である丹羽拓也さんを迎え、ベビー布団とベビーベッドを開発しました。

    ‘Compared with other baby goods, there are fewer choice of baby futons available.’ This realization is what prompted baby goods manufacturer, Sandesica, to launch its ISURU brand of baby futons. This project began with the client’s desire to offer positive options that parents would be able to appreciate and incorporate naturally into their lifestyles. We were involved from the launch of the project. Along with building the brand, we started the product development process by first considering what it was that Sandesica wanted to create. We welcomed one of Japan’s leading futon craftsman, Takuya Niwa, to the project to help develop baby futons and baby beds.

  • 2022

    BAKE PRESS BUTTER SAND

    • GOING DIGITAL

    ブランド5周年に合わせ、「PRESS BUTTER SAND」のブランドサイトをフルリニューアル。この時期はフレーバーや和の要素を訴求した新ラインが登場し、顧客も幅広い年代に拡大。多様なラインに共通するブランドの世界観や店舗情報などへの導線を含めて、Webサイト全体の見直しが必要なタイミングでした。そのためリニューアルでは、高いデザイン性はそのままに「ユーザーが求める情報へのアクセスのしやすさ」「新商品を随時告知できる更新性とデザイン性の両立」がポイントに。「既にいいもの」を超える提案を通して、今のブランドやビジネスにフィットしたWebサイトにアップデートしました。

    To coincide with the 5th anniversary of the brand, we undertook a complete overhaul of the PRESS BUTTER SAND brand website. At that time, with the appearance of new product ranges, featuring new flavors and Japanese elements, the customer base had expanded to encompass a wide range of age groups. This required a complete overhaul of the website to include a worldview for the brand that would be common to the diverse ranges and traffic routes that would direct site visitors to store information. For the overhaul of the site, while maintaining the high standard of design, the key points were greater ease of access to the information that users want and the achievement of both updatability and design that would enable timely notification of new products. Through proposals that went above and beyond what was “already good,” we updated the website to fit in with the current state of the company’s brand and business.

  • 2018 ~

    KITAMURA JAPAN CORPORATE BRANDING

    • BUILDING BRANDS
    • GOING DIGITAL

    約100年の歴史を持つ、名古屋の枕専業メーカーであるKitamura Japan。当社が事業開発から携わった自社ブランドのプロダクトが市場を開拓、成長する一方で、企業ブランドの構築の遅れが顕在化。低価格の海外製枕の台頭やSDGs、コロナ禍により複雑化した市場で次の成長を実現するためにも、企業のメッセージやスタンスを明確に打ち出すことが求められていました。そこで、「快眠を通して、やさしい朝を届けたい」という同社の長年の理念をスローガン、ステートメントに込め、コーポレートサイトで発信。その想いと連動した、枕のリユースに関する取り組みも新たに提案し、実施においてもサポートしました。

    Kitamura Japan is a specialist pillow manufacturer based in Nagoya that has a history of around 100 years. We had been involved from the business development stage of the company’s own-brand products. That work had opened up and grown the market for those products, but it had become apparent that corporate brand building was lagging behind. In an increasingly complex market affected by the emergence of cheap imports, SDGs, and the COVID-19 pandemic, the realization of Kitamura Japan’s next stage of growth was going to require a clear communication of the company’s message and stance. To this end, we incorporated the company’s long-held philosophy of ‘Delivering a gentle morning through good sleep’ into a slogan and statement, and communicated them on the corporate website. We also proposed an initiative for the re-use of pillows in connection with that intention and provided support for its implementation.

  • 2011 ~

    KITAMURA JAPAN BUSINESS DEVELOPMENT

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    名古屋にて大正12年に創業、約100年の歴史を持つ枕の専業メーカーであるKitamura Japan。OEMからの脱却を図るタイミングで、当社は事業戦略からプロダクト開発、ブランドロゴやパッケージ、Webサイトなどのクリエイティブまで取り組み、クライアントと共に事業とブランドを育ててきました。今では国内大手百貨店やアジア・北米など13ヶ国、50,000ヵ所以上の小売店で販売されるなど、ブランドは大きく成長。領域を横断して支援することで、事業戦略からアウトプットのクリエイティブまで一貫したブランドイメージの構築や成長につなげています。

    Kitamura Japan is a specialist pillow manufacturer founded in Nagoya in 1923, around 100 years ago. To coincide with the company’s transition away from OEM, we engaged in its creative strategy, from business strategy to product development, brand logo and package design, and website production, working with the client to grow its business and brand. Today, the brand has grown to the extent that Kitamura products are sold in Japan’s major department stores and in over 50,000 retail stores in 13 countries, including in Asia and North America. The provision of support across different fields has helped build and grow a consistent brand image from business strategy to creative output.

  • 2022

    CIRCUS

    • GOING DIGITAL

    企画・コンサルティング・広告・海外展開・販売代理までクライアントやプロダクトのすべてをサポートする総合広告代理店、CIRCUS。中国現地法人の立ち上げに伴うWebサイト制作では、独特の商習慣により参入障壁の高い中国市場で渡り合っていける、同社のケイパビリティの魅力的な伝え方と、新会社スタートに相応しい期待値を上げるクリエイティブが必要とされていました。インパクトのあるデザインは狙い通り評価され、「CSS Design Awards WOTD」「FWA FOTD」「Awwwards SOTD」という三大Webアワードを受賞しています。

    CIRCUS is a general advertising agency that provides total support for clients and products from planning and consulting to advertising, overseas expansion, and sales representation. For the production of a website to coincide with the launch of its Chinese subsidiary, it required creative elements that would provide an appealing way to convey the company’s capabilities that would allow it to contend with the Chinese market, with its high barriers to entry resulting from peculiar business practices, and raise expectations becoming of the launch of a new company. Our impactful design was received in the way we hoped for and was recognized with three major web design awards, namely the CSS Design Awards WOTD, FWA FOTD, and Awwwards SOTD.

  • 2015 ~

    VERMICULAR

    • BUILDING BRANDS
    • CREATING VISIONS

    人気の「RICE POT」がまだ誕生していない2015年。「クリエイティブのアウトプットが洗練されていない」現状を打破するために、ブランド価値が伝わる世界観をゼロから開発。制作、提案、ディスカッションを繰り返し、クライアントと一緒に「バーミキュラらしさ」を具現化、共通言語化していきました。今ではWebサイトからアプリケーション、グラフィック、展示会ブースなど、ユーザーとブランドの接点に関するアウトプットを一貫して担当。クリエイティブ戦略のパートナーとしてブランドを支え続けています。

    The year was 2015, when the popular product, RICE POT, did not yet exist. To help the client break free from its current situation of unsophisticated creative elements, we developed a worldview from scratch, one that would better convey the value of the brand. Through a repeated cycle of production, proposal, and discussion, we worked with the client to materialize “the essence of VERMICULAR” and create a common language for that essence. Today, we work across the board on all output related to users’ contact points with the brand, including the website, app, graphics, and exhibition booths. We continue to support VERMICULAR’s brand as its partner in creative strategy.

  • 2021 ~

    ACSL PRODUCT BRANDING

    • BUILDING BRANDS
    • GOING DIGITAL

    ACSLはドローンビジネスの黎明期に創業したドローンメーカー。様々な産業現場の課題にアプローチが可能なプラットフォームモデルのソリューションを提供し、ポジションを確立してきました。当社は創業初期からIPOなど事業の成長にあわせてブランディングを支援。同社がドローンの機体販売を開始した際は、市場に「プロダクトの販売」を周知し、強く印象づけるミッションのもと、ロゴやWebサイト、ムービー、グラフィックツールを制作しました。先に実施した企業ブランディングとあわせて一貫したクリエイティブを提供し、事業の成長に伴走してきた経験と信頼を生かしたトータルブランディングを実現しています。

    ACSL is a drone manufacturer founded during the dawn of the drone business. Providing platform-model solutions that enable approaches to a variety of issues on the frontlines of industry, ACSL has established a solid position in the drone industry. We have been assisting ACSL with branding to match the growth of its business, including its IPO, since the company was first founded. When ACSL first started selling drone bodies, our mission was to communicate this “sale of products” widely to the market and create a strong impression. To this end, we created the logo, website, movies, and graphic tools. We have provided across-the-board creative materials to match the corporate branding that had we had already completed. This has realized total branding that leverages the experience and trust that we have built by accompanying the company along the journey of its business growth.

  • 2021

    DATAGRID

    • GOING DIGITAL

    AIにより合成・生成されるシンセティックデータ。日本でも少しずつ普及しはじめたこの分野のリーディングカンパニーである同社は、事業やコア技術と問い合わせ内容のミスマッチ、機会損失などの課題をお持ちでした。本プロジェクトでは同社が持つコア技術や市場の可能性を整理、明確化するところからスタート。シンセティックデータの認知拡大と同社の技術、事業可能性のアピール、その両方を目指し、コーポレートリブランディングに取り組みました。ミッションの開発からロゴ、コーポレートサイトの制作まで手がけています。

    Synthetic data is data that is synthesized and formed with AI. This field is gradually starting to become more widespread in Japan, and as a leader in this field in Japan, DATAGRID had an issue with the mismatch between its business and core technologies and the inquiries it was receiving. Loss of opportunity was also a problem. We began this project by sorting out and clarifying the company’s core technologies and market potential. With the dual aims of expanding recognition of synthetic data and promoting DATAGRID’s technologies and business potential, we did work on the company’s corporate branding. We worked on a range of areas, from mission development to production of the logo and corporate website.

  • 2021

    INFRONEER HOLDINGS

    • BUILDING BRANDS
    • CREATING VISIONS

    前田建設工業、前田道路、前田製作所の3社統合により生まれたインフロニア・ホールディングス。カルチャーが異なる3社が培ってきた技術力や知見を集結させ、新しいインフラサービスの価値を生み出していくにあたり、共通で持つべき未来のビジョンや価値の明確化が求められていました。当社ではビジョン・ミッション・バリューを制定し、ロゴやキービジュアル、Webサイト、新聞広告、グラフィックツールまで一貫してクリエイティブを担当。新会社としての指針を共通言語化、具現化することで、統合による新たな価値創造を支援しました。

    INFRONEER Holdings is a new company created by the integration of Maeda Corporation, Maeda Road Construction Co., Ltd., and Maeda Seisakusho Co., Ltd. Bringing together the technological capabilities and knowledge cultivated by three companies with different cultures to create new value in infrastructure services required the clarification of a future common vision and value. We were tasked with the establishment of the new company’s Vision, Mission, and Value and creative work across the board, from the logo, key visuals and website to newspaper advertisements and graphic tools. We assisted the client with the creation of new value through integration by creating a common language for and materializing their guiding principles as a new company.

  • 2016 ~

    ACSL CORPORATE BRANDING

    • BUILDING BRANDS
    • GOING DIGITAL
    • MOVING STORIES

    ACSLはドローンビジネスの黎明期に創業したドローンメーカー。多くの同業他社がプロダクトを提供する中、様々な産業現場の課題にアプローチが可能なプラットフォームモデルのソリューションを提供し、ポジションを確立しました。当社は創業初期からBtoB戦略におけるブランディングを継続的に支援。競合優位性のあるビジネスモデルや自立制御をはじめとする独自性の高い技術、市場の成長性・可能性を深く理解したうえで、事業の成長に合わせてクリエイティブを戦略から提案。企業ロゴから名刺、Webサイト、展示会まで一貫して制作しています。

    ACSL is a drone manufacturer founded during the dawn of the drone business. Where many of its competitors offer products, ACSL has established a unique position in the drone industry by offering platform-model solutions that enable approaches to a variety of issues on the frontlines of industry. We have been assisting ACSL with branding within its B2B strategy since the company was first founded. After gaining a deep understanding of its competitive business model, highly original technologies, including autonomous control, and the growth potential and possibilities of the market, we proposed creative materials that would match the business’s growth from the strategy stage. We have delivered everything from the corporate logo, business cards, website, and exhibition staging for the client.

  • 2022

    RINNAI COLOR CONTROLLER

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。給湯・暖房器の操作用リモコンのデザイン開発では、様々な機能やオプション機器の操作、スマートフォンアプリ連携による操作性を向上するための新しいUIが求められていました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 30 projects. In the development of the design for the remote control of a hot water supply and heating system, a new UI was needed to improve operability of the various functions and optional equipment, as well as operability using a smartphone app.

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