Cases

INFRONEER HOLDINGS

  • BUILDING BRANDS
  • CREATING VISIONS

Client

インフロニア・ホールディングス株式会社

Story

前田建設工業、前田道路、前田製作所の3社統合により生まれたインフロニア・ホールディングス。カルチャーが異なる3社が培ってきた技術力や知見を集結させ、新しいインフラサービスの価値を生み出していくにあたり、共通で持つべき未来のビジョンや価値の明確化が求められていました。当社ではビジョン・ミッション・バリューを制定し、ロゴやキービジュアル、Webサイト、新聞広告、グラフィックツールまで一貫してクリエイティブを担当。新会社としての指針を共通言語化、具現化することで、統合による新たな価値創造を支援しました。

INFRONEER Holdings is a new company created by the integration of Maeda Corporation, Maeda Road Construction Co., Ltd., and Maeda Seisakusho Co., Ltd. Bringing together the technological capabilities and knowledge cultivated by three companies with different cultures to create new value in infrastructure services required the clarification of a future common vision and value. We were tasked with the establishment of the new company’s Vision, Mission, and Value and creative work across the board, from the logo, key visuals and website to newspaper advertisements and graphic tools. We assisted the client with the creation of new value through integration by creating a common language for and materializing their guiding principles as a new company.

Creators

Creators

Approach

3社の中間層や若手を中心に結成されたプロジェクトチームと一緒にワークショップを実施。「インフラサービスが自由に広がる世界」「インフラの既成概念に挑戦する」という3社が共通して持つビジョンや想いを明確にし、ビジョン・ミッション・バリューを開発しました。VMVをもとにクリエイティブのコンセプトも設定し、CI/VI、コーポレートサイト、新聞広告、名刺など様々なツールに展開しています。多方向の矢印をモチーフにしたアイコニックなビジュアルで、多様な価値観と生まれるシナジーを表現。建設業界のステレオタイプとは異なる、新しいスタートにふさわしいクリエイティブに仕上げました。

We held workshops with a project team that primarily comprised mid-ranking and junior employees of the three companies. We clarified the vision and intentions that the three companies would hold in common, namely ‘A world where there’s no limit to what can be asked from and what can be delivered by infrastructure services’ and ‘challenge the status quo of existing infrastructure business’ and developed the Vision, Mission, and Value (VMV). We also established the concepts for the creative deliverables based on the VMV and developed a variety of tools, including CI/VI, corporate website, newspaper advertisements, and business cards. The iconic visuals, with their motif of arrows pointing in many directions, express the synergy born from diverse values. We made these creative deliverables into something that is appropriate for the company’s new beginning as it sets itself apart from the stereotypes of the construction industry.

Corporate Movie

Corporate site (Closed)

Newspaper

Other cases

Approach

Brand
experiences
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