Cases

DATAGRID

  • GOING DIGITAL

Client

株式会社データグリッド

Story

AIにより合成・生成されるシンセティックデータ。日本でも少しずつ普及しはじめたこの分野のリーディングカンパニーである同社は、事業やコア技術と問い合わせ内容のミスマッチ、機会損失などの課題をお持ちでした。本プロジェクトでは同社が持つコア技術や市場の可能性を整理、明確化するところからスタート。シンセティックデータの認知拡大と同社の技術、事業可能性のアピール、その両方を目指し、コーポレートリブランディングに取り組みました。ミッションの開発からロゴ、コーポレートサイトの制作まで手がけています。

Synthetic data is data that is synthesized and formed with AI. This field is gradually starting to become more widespread in Japan, and as a leader in this field in Japan, DATAGRID had an issue with the mismatch between its business and core technologies and the inquiries it was receiving. Loss of opportunity was also a problem. We began this project by sorting out and clarifying the company’s core technologies and market potential. With the dual aims of expanding recognition of synthetic data and promoting DATAGRID’s technologies and business potential, we did work on the company’s corporate branding. We worked on a range of areas, from mission development to production of the logo and corporate website.

Creators

Creators

Approach

シンセティックデータは日本でまだ認知や理解が足りていない分野です。そこでまず、同社のコア技術がどのようなもので、どんな価値があり、世の中にどう影響を及ぼすのか。そして、市場が今後どう成長し、同社はどのポジションを獲得できるのかを、クライアントとのワークショップやディスカッションを通して整理。その内容を踏まえてミッションと企業ロゴを開発しました。コーポレートサイトでは「シンセティックデータとは何か」「何ができるのか(事例)」を伝えてクライアントニーズとのマッチングを図り、ミッションを通して目指す未来や事業の可能性を訴求。新しいコミュニケーションをかたちにしています。

Synthetic data is a field that is still insufficiently recognized and understood in Japan. Our first task, therefore, was to clarify what DATAGRID’s core technologies are, what kind of value they provide, and what kind of impact they will have on society. Through workshops and discussions with the client, we sorted out how the market would grow going forward and what position DATAGRID would be able to gain in that market. Based on the contents of those discussions, we developed the company’s mission and corporate logo. For the corporate website, we sought to match our client’s offerings with their clients’ needs by answering the questions of “What is synthetic data?” and “What can it do? (examples)” and promoted the future the company was aiming for and the potential of its business through its mission statement. This has given shape to new communication.

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