Cases

ACSL CORPORATE BRANDING

  • BUILDING BRANDS
  • GOING DIGITAL
  • MOVING STORIES

Client

株式会社ACSL

Story

ACSLはドローンビジネスの黎明期に創業したドローンメーカー。多くの同業他社がプロダクトを提供する中、様々な産業現場の課題にアプローチが可能なプラットフォームモデルのソリューションを提供し、ポジションを確立しました。当社は創業初期からBtoB戦略におけるブランディングを継続的に支援。競合優位性のあるビジネスモデルや自立制御をはじめとする独自性の高い技術、市場の成長性・可能性を深く理解したうえで、事業の成長に合わせてクリエイティブを戦略から提案。企業ロゴから名刺、Webサイト、展示会まで一貫して制作しています。

ACSL is a drone manufacturer founded during the dawn of the drone business. Where many of its competitors offer products, ACSL has established a unique position in the drone industry by offering platform-model solutions that enable approaches to a variety of issues on the frontlines of industry. We have been assisting ACSL with branding within its B2B strategy since the company was first founded. After gaining a deep understanding of its competitive business model, highly original technologies, including autonomous control, and the growth potential and possibilities of the market, we proposed creative materials that would match the business’s growth from the strategy stage. We have delivered everything from the corporate logo, business cards, website, and exhibition staging for the client.

Creators

Creators

Approach

事業の進捗や成長に合わせて必要なクリエイティブを戦略から考え、ブランドイメージを構築していきました。創業初期では数多くのプロダクトメーカーとの差別化を徹底し、強みをわかりやすくアピールすることを重視。Webサイトや展示会は当時最先端のWebGLやVRを活用して設計・デザインし、ACSLの存在を周知できる、競合優位性を生かしたブランドイメージを確立しました。事業が次のフェーズを迎えたIPOに向けた時期は、それまでの戦略を一新。信頼感や成長していく期待感、事業の可能性をユニバーサルなデザイン、コンテンツに反映し、上場企業にふさわしいイメージにシフトしています。

Right from the strategy stage, we considered what kind of creative materials would be required to match the business’s progress and growth and built the company’s brand image. In the company’s early days, we emphasized the tasks of differentiating ACSL from the many other product manufacturers and communicating its strengths in easily understood ways. We used WebGL and VR, which were the most cutting-edge technologies at the time, for the design of the website and exhibition staging, and established a brand image that took advantage of ACSL’s competitive advantage and that could communicate ACSL’s presence to a wider audience. When the business entered the next phase of preparing for an IPO, we completely revamped our creative strategy. Incorporating a sense of reliability, expectations of growth, and the potential of the business into universal design and contents, we shifted toward an image that was more suited to a listed company.

Corporate site

Corporate site renewal

Brand site

Corporate movie

Company Profile

Other cases

Approach

Brand
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