RINNAI COLOR CONTROLLER
- BUILDING BRANDS
- CONNECTING EXPERIENCES
Client
リンナイ株式会社
Story
2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。給湯・暖房器の操作用リモコンのデザイン開発では、様々な機能やオプション機器の操作、スマートフォンアプリ連携による操作性を向上するための新しいUIが求められていました。
When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 30 projects. In the development of the design for the remote control of a hot water supply and heating system, a new UI was needed to improve operability of the various functions and optional equipment, as well as operability using a smartphone app.
Creators
Brand Partner
Creative Director
- 服部 友厚
Brand Director
- 今村 玄紀 (B&H Inc.)
Art Direction / Product Concept Design / Interface Design
- 富田 良祐 (B&H Inc.)
Interface design
- 土屋 直輝 (B&H Inc.)
Producer / Project Manager
- 多田 知弥(COPILOT Inc.)
Product Designer
- 小林 和生(ELEVENCE Co., Ltd.)
Sound Producer / Sound Planner
- 原田 亮(LADER PRODUCTION)
Sound Designer
- 菊地 晴夏(LADER PRODUCTION)
WEB / Pamphlet
Art Director
- 中村 文隆
Director
- 北川 裕紀乃
Designer
- 豊田メル、小倉 裕香
Project Manager
- 西田 吉蔵(COPILOT Inc.)
Art Director / Designer
- 岡田 侑大 (KERUN Design)
Photographer
- 武藤 健二(LUCKIIS Inc.)
Creative Producer
- 野田 美紀(LUCKIIS Inc.)
Assistant Photographer
- 長谷川 佳奈(LUCKIIS Inc.)
Assistant Photographer
- 重松 雅寅(LUCKIIS Inc.)
Copy Writer
- 石本 香緒理(AO CHAN Inc.)
Approach
リンナイブランド全体の世界観をユーザーとの接点となるリモコンで表現するために、リンナイが掲げる「健全で心地よい暮らしとは何か」を考えることからスタート。マイクロバブルバスをはじめとする機能を操作したときや、無線LANなどの新たな通信技術を使ったときに感じる暮らしの上質さを、ノイズレスなデザインに反映しました。外観のデザインだけでなく、スマートフォン接続した音楽再生時の音質や操作音など、感覚的な上質さも追求しています。リンナイ社内のデザインチームと協働して開発したデザインは高く評価され、2022年度グッドデザイン賞も受賞しました。
To express the overall worldview of the Rinnai brand in this remote control, which is a point of contact with the user, we began by considering what the “healthy and comfortable lifestyles” that Rinnai professes actually look like. We reflected the high quality of lifestyle experienced when operating functions such as the micro-bubble bath and using new communication technologies such as wireless LAN in a noiseless design. As well as the external design, we also sought out high quality of a sensory nature, including the sound quality and operating sounds when playing music through a connection to a smartphone. The design that we developed in collaboration with Rinnai’s in-house design team was exceptionally well received and won a Good Design Award in 2022.
Sound
Pamphlet
Products Site
Brand
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