
ACSL PRODUCT BRANDING
- BUILDING BRANDS
- GOING DIGITAL
Client
株式会社ACSL
Story
ACSLはドローンビジネスの黎明期に創業したドローンメーカー。様々な産業現場の課題にアプローチが可能なプラットフォームモデルのソリューションを提供し、ポジションを確立してきました。当社は創業初期からIPOなど事業の成長にあわせてブランディングを支援。同社がドローンの機体販売を開始した際は、市場に「プロダクトの販売」を周知し、強く印象づけるミッションのもと、ロゴやWebサイト、ムービー、グラフィックツールを制作しました。先に実施した企業ブランディングとあわせて一貫したクリエイティブを提供し、事業の成長に伴走してきた経験と信頼を生かしたトータルブランディングを実現しています。
ACSL is a drone manufacturer founded during the dawn of the drone business. Providing platform-model solutions that enable approaches to a variety of issues on the frontlines of industry, ACSL has established a solid position in the drone industry. We have been assisting ACSL with branding to match the growth of its business, including its IPO, since the company was first founded. When ACSL first started selling drone bodies, our mission was to communicate this “sale of products” widely to the market and create a strong impression. To this end, we created the logo, website, movies, and graphic tools. We have provided across-the-board creative materials to match the corporate branding that had we had already completed. This has realized total branding that leverages the experience and trust that we have built by accompanying the company along the journey of its business growth.
Creators
SOTEN
Creative Director
- 海部 洋
Director
- 北川 パーヤン
Art Director / Designer(Web)
- 中村 文隆
Designer(Logo / Catalogue)
- 小猿 啓太
Front-end Engineer
- 岩崎 航也
- 白澤 豪
Photo Director / Photographer
- 武藤 健二(LUCKIIS)
Photo Producer
- 野田 美紀(LUCKIIS)
Retoucher
- 本村 友和(LUCKIIS)
Photographer Assistant
- 西川 知里(LUCKIIS)
Production Manager
- 小林 タスク(フリーランス)
SOTEN Movie
Director / Camera
- 武藤 健二(LUCKIIS)
Producer
- 野田 美紀(LUCKIIS)
Production Manager
- 小林 タスク(フリーランス)
Lighting
- 角 俊平(ANCHOR)
Camera Assistant
- 原野 隼光(映像畑)
Drone Operator
- 田村 浩明(MCO)
Editer
- 花井 洋介(MATTE)
3DCG
- 諏訪 重浩(AOKI Studio)
AirTruck
Director
- 北川 パーヤン
Art Director / Designer
- 中村 文隆
PF2-AE
Director
- 北川 パーヤン
Art Director
- 中村 文隆
Designer
- 福邉 美波
Approach
コア技術である自立制御や、セキュリティ、画像解析技術などを深く、詳細に理解し、プロダクトの強みを整理。「あらゆる技術で市場優位性を持つ国産ドローン」として訴求、市場でポジションを取りにいくことを提案しました。ロゴやWebサイトをはじめとするアウトプットもこの戦略にあわせてデザインしています。創業当初から企業ブランディングを支援してきた経験をもとにプロダクトのクリエイティブ開発を進めたことで、技術力の高さや信頼に基づく企業ブランドと連動した世界観をつくり上げました。トータルブランディングにつながるクリエイティブで、プロダクトの信頼感をより高めています。
We developed a deep and detailed understanding of ACSL’s core technologies, including autonomous controls, security, and image analysis technology, and organized their products’ strengths. We then proposed a strategy of promoting ACSL’s products as “Japan-made drones that have a market advantage in all its technologies.” All of the creative elements, including logo and website, were designed in line with this strategy. By proceeding with the development of the creative output for the products, based on our experience gained in assisting the company with its corporate branding from the very beginning, we built up a worldview that is linked to the corporate brand, based on ACSL’s outstanding technological capabilities and reliability. With creative elements that connect to total branding, we have helped to elevate the sense of reliability of the products.

Pamphlet

Product movie
"Air Truck" logo

"PF2-AE" logo

Brand
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