BAKE PRESS BUTTER SAND
- GOING DIGITAL
Client
株式会社BAKE
Story
ブランド5周年に合わせ、「PRESS BUTTER SAND」のブランドサイトをフルリニューアル。この時期はフレーバーや和の要素を訴求した新ラインが登場し、顧客も幅広い年代に拡大。多様なラインに共通するブランドの世界観や店舗情報などへの導線を含めて、Webサイト全体の見直しが必要なタイミングでした。そのためリニューアルでは、高いデザイン性はそのままに「ユーザーが求める情報へのアクセスのしやすさ」「新商品を随時告知できる更新性とデザイン性の両立」がポイントに。「既にいいもの」を超える提案を通して、今のブランドやビジネスにフィットしたWebサイトにアップデートしました。
To coincide with the 5th anniversary of the brand, we undertook a complete overhaul of the PRESS BUTTER SAND brand website. At that time, with the appearance of new product ranges, featuring new flavors and Japanese elements, the customer base had expanded to encompass a wide range of age groups. This required a complete overhaul of the website to include a worldview for the brand that would be common to the diverse ranges and traffic routes that would direct site visitors to store information. For the overhaul of the site, while maintaining the high standard of design, the key points were greater ease of access to the information that users want and the achievement of both updatability and design that would enable timely notification of new products. Through proposals that went above and beyond what was “already good,” we updated the website to fit in with the current state of the company’s brand and business.
Creators
PRESS BUTTER SAND
Creative Director
- 柿﨑 弓子(株式会社BAKE)
Business Owner
- 中野 剛(株式会社BAKE)
Project Owner
- 真鍋 順子(株式会社BAKE)
Brand Director
- 河西 宏尚(株式会社BAKE)
Marketing Manager
- 川久保 真衣(株式会社BAKE)
Brand Designer
- Aki Cheng(株式会社BAKE)
Producer
- 北川 パーヤン
Director
- 北川 裕紀乃
Art Director
- 井出 裕太
Lead Developer
- 岩崎 航也
Front-end Developer
- 岩崎 航也
- 阿部 晋也
- 水澤 志歩
- 杉浦 友紀
- 後藤 真理
Back-end Engineer
- 細川 新之介(フリーランス)
- 岩崎 航也
八 by PRESS BUTTER SAND
Creative Director
- 柿﨑 弓子(株式会社BAKE)
Business Owner
- 中野 剛(株式会社BAKE)
Project Owner
- 真鍋 順子(株式会社BAKE)
Brand Director
- 河西 宏尚(株式会社BAKE)
Marketing Manager
- 川久保 真衣(株式会社BAKE)
Brand Designer
- Aki Cheng(株式会社BAKE)
Producer
- 北川 パーヤン
Director
- 北川 裕紀乃
Art Director
- 井出 裕太
Designer
- 須川 美里
Front-end Developer
- 水澤 志歩
- 岩崎 航也
Approach
デザインコンセプトを固め、Webサイトの構造や掲載する情報を整理したうえでUI/UXの改善を進める一方、商品の撮影方法についても検討。新商品の画像はクライアント側で撮影後、制作側に共有、デザインされるのがこれまでのやり方でしたが、決定したデザインにあわせて撮影することを提案。サイト全体の世界観を損なわずに、画像を更新していくフローを確立しました。新商品を告知するキービジュアルエリアの更新については、商品画像だけでなく、キービジュアルの背景やテキストまでCMSで細かく変更できる仕様に変更。デザイン性と更新性を両立させています。
After firming up the design concept and organizing the structure of the website and the information that it would contain, we proceeded with the improvement of the UI/UX, while also considering the best ways to photograph the products. Until then, the usual practice had been for the client to photograph their new products, which it would then share with the production team for design work. We proposed that, instead, the products be photographed in a way that matched the finalized design. This established a flow for updating images without affecting the worldview of the site as a whole. For the updating of the key visual area of new product notification, in addition to product images, we also made changes to the specifications that would allow finely detailed changes to everything from the backgrounds of the key visuals to the text using CMS. This approach has achieved both good design and updatability.
PRESS BUTTER SAND
八 by PRESS BUTTER SAND
Brand
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