Cases

MUTURE

  • BUILDING BRANDS
  • CREATING VISIONS

Client

株式会社Muture

Story

Mutureは、丸井グループとGoodpatchの合弁会社。アフターデジタルを見据える丸井グループの組織変革や人的資本戦略などを担う存在として設立されました。社名はなく、あるのはミッションだけ。そんな状況からデジタル人材の採用やDXを進めるために、会社の目指す未来や本質的な価値が伝わるブランドアイデンティティが早急に求められていました。当社は会社の個性を探るワークショップをもとに、社名やパーパス、ビジョン・ミッション・バリューを制作。インナーから、グラフィックツールをはじめとするアウターまでブランディングを支援し、デジタル人材の採用やDXの推進につなげています。


※こちらのプロジェクトはグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にメンバーが携わったものです。

Muture is a joint-venture company between the Marui Group and Goodpatch. It was established as a presence that would shoulder the organizational transformation and human capital strategy of the Marui Group in anticipation of the post-digital age. It had no name, only a mission. For the recruitment of human resources with digital skills and to progress digital transformation (DX), there was an urgent need for a brand identity that would convey the future that the company was aiming for and its intrinsic value. Based on workshops that explored the personality of the company, we produced the company’s name, Purpose, and Vision, Mission and Value (VMV). We assisted with all aspects, from inner aspects to outer elements such as graphic tools, and these efforts have led to the recruitment of human resources with digital skills and progress in DX.

Creators

Approach

社名やパーパス、ビジネススキームも固まっていない設立準備期から伴走。設立メンバーのWILLを引き出し、出身会社のカルチャーや価値観の違いを超えてワンチームになる体験を織り込んだワークショップを設計し、新会社が持つ本質的な価値やメッセージを探求、言語化していきました。その本質的な価値を、パーパス、ビジョン・ミッション・バリュー、ステートメント、ロゴ、キービジュアルなどに落とし込んでいます。さらに、対外的なブランドコミュニケーションまで展開するなど、ブランドイメージの構築を一貫して担いました。

We accompanied the client on their journey from the preparatory stage of the new company’s establishment, when no company name, purpose, or business scheme had yet been finalized. Drawing out the will of the establishment team members, we designed workshops that incorporated experiences that transcended the different cultures and values of the members’ companies of origin to create a single united team. This team then explored the intrinsic value and message of the new company and put them into words. That intrinsic value was incorporated into the Purpose, VMV, statement, logo, key visuals, and other elements. Further, we were responsible across the board for building the new company’s brand image, including the development of external brand communication.

Other cases

Approach

Brand
experiences
for impact.

驚きのブランド体験を

Hello thereCOMPLETE

※ フォームの有効期限が切れました。一度最初からお試し下さい。
※ 未定義のエラーが発生しました。申し訳ございませんが [email protected] に直接メールをお送り頂くか、052-265-9081 までお電話下さい。
※ 送信に失敗しました。誠に申し訳ございませんが [email protected] にメールにて御連絡下さい
Thanks for inquiring!!
  • Drag or Click
  • Drag or Click
  • Drag or Click
  • Drag or Click
  • Drag
  • Drag
  • Drag
  • Drag
  • Loading
  • Loading
  • Loading
  • Loading
  • Scroll
  • Scroll
  • Scroll
  • Scroll
  • Sound off
  • Sound off
  • Sound off
  • Sound off
  • Sound on
  • Sound on
  • Sound on
  • Sound on
  • Back to all cases
  • Back to all cases
  • Back to all cases
  • Back to all cases