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OPENSTREET  
SERVICE BRANDING

  • BUILDING BRANDS
  • CONNECTING EXPERIENCES

Client

OpenStreet株式会社

Story

ソフトバンク社内の新規事業コンテストから生まれたシェアサイクルプラットフォーム「HELLO CYCLING(ハローサイクリング)」。担当した同サービスのブランディングが評価され、スクーターやEVモビリティのシェアサービス「HELLO MOBILITY(ハローモビリティ)※旧HELLO SCOOTER(ハロースクーター)」やシェアサービス用バイク「KUROAD(クロード)」に事業が派生・拡大した際も依頼をいただきました。当社はコミュニケーションやクリエイティブの戦略から携わり、ロゴ、バイク、付属のアクセサリー、メインビジュアル、パンフレット、Webサイトをはじめとするアウトプットを一貫して制作。ブランディングを通して、0から立ち上げた事業のバリュエーションを高めることに貢献しました。

HELLO CYCLING is a bicycle sharing platform born from a new business contest held within Softbank. The branding we provided for this service was well received, and we were contracted again when the business evolved and expanded into HELLO MOBILITY, a scooter and EV mobility sharing service (*previously HELLO SCOOTER), and KUROAD, an e-bike designed for sharing services. We were involved from the communication and creative strategy stages, and we were tasked with the creative output across the board, including logo, e-bikes, accessories, main visuals, pamphlets, and websites. Through branding, we contributed to raising the valuation of the business, which had been built up from scratch.

Creators

Creators

Approach

ベンチャー企業の新規事業で、目まぐるしくビジネスの環境や状況が変わり、サービスは次々に拡張していく。そんな状況の中、その時々の事業フェーズで必要なことをクライアントと一緒に整理し、「誰に対しどのようなコミュニケーションをとるか」「どう販売するか」を考えながら、戦略やアウトプットに落とし込んでいきました。ロゴ、ネーミング、メインビジュアル、Webサイトだけでなく、バイクや鍵などのアクセサリーまで制作。また、時にはプレスリリースのチェックまですることで、オンライン、オフラインにおけるユーザーとの幅広いタッチポイントで、一貫したブランド体験となるようデザインしています。

In this start-up’s new business, services kept expanding with the dizzying pace of change in the business environment and situation. Under these circumstances, we worked with the client to sort out what was needed in each phase of the business at that time. We considered how they wanted to communicate and to whom and how to sell the services, and incorporated the outcomes into strategies and output. In addition to the logos, naming, main visuals, and website, we also worked on the e-bikes and accessories, such as keys. Further, by occasionally checking press releases, we have created a design that provides a consistent brand experience at a wide range of user touchpoints, both online and offline.

Logo

KV

Product

Web

Logo

Product

Web

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Brand
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