VERMICULAR
- BUILDING BRANDS
- CREATING VISIONS
Client
愛知ドビー株式会社
Story
人気の「RICE POT」がまだ誕生していない2015年。「クリエイティブのアウトプットが洗練されていない」現状を打破するために、ブランド価値が伝わる世界観をゼロから開発。制作、提案、ディスカッションを繰り返し、クライアントと一緒に「バーミキュラらしさ」を具現化、共通言語化していきました。今ではWebサイトからアプリケーション、グラフィック、展示会ブースなど、ユーザーとブランドの接点に関するアウトプットを一貫して担当。クリエイティブ戦略のパートナーとしてブランドを支え続けています。
The year was 2015, when the popular product, RICE POT, did not yet exist. To help the client break free from its current situation of unsophisticated creative elements, we developed a worldview from scratch, one that would better convey the value of the brand. Through a repeated cycle of production, proposal, and discussion, we worked with the client to materialize “the essence of VERMICULAR” and create a common language for that essence. Today, we work across the board on all output related to users’ contact points with the brand, including the website, app, graphics, and exhibition booths. We continue to support VERMICULAR’s brand as its partner in creative strategy.
Creators
Brand site
Agency
- 電通
Creative Director
- 服部 友厚
Director
- 高城 栄一朗
- 北川 裕紀乃
Art Director / Designer
- 小猿 啓太
Designer
- 福邉 美波
Lead Developer
- 水澤 志歩
Front-end Developer
- 杉浦 友紀
- 岩下 明日海
- 大島 涼佑
- 森岡 良介
- 岩井 玄貴
Director(Movie)
- 阿部 友紀子(qomunelab co.,ltd. )
Producer(Movie)
- 小堀 允義(qomunelab co.,ltd. )
Director of Photography(Movie)
- 北村 晋也(qomunelab co.,ltd. )
Camera Assistant 1st(Movie)
- 加来 伯石(qomunelab co.,ltd. )
Camera Assistant 2nd(Movie)
- 鈴木 雄大 (qomunelab co.,ltd. )
Photographer(Still)
- 砺波 周平
Photographer Assistant(Still)
- 高地 寛
EC site
Agency
- 電通
Creative Director
- 服部 友厚
Project Manager
- 今村 雄一郎(今村統研)
Director
- 北川 裕紀乃
- 高城 栄一朗
Art Director / Designer
- 中村 文隆
Designer
- 福邉 美波
Technical Director
- 角田 雄人
Lead Developer
- 阿部 晋也
- 加藤 北斗
Front-end Developer
- 杉浦 友紀
- 大島 涼佑
- 岩下 明日海
- 水澤 志歩
- 神保 侑奈
Back-end Developer
- エディプレックス株式会社
3DCG Director
- 松永 崇宏(LIT design)
3DCG Designer
- 平原 和馬(LIT design)
OVEN POT 2
Agency
- 電通
Creative Director
- 服部 友厚
Director
- 北川 裕紀乃
- 高城 栄一朗
Art Director / Designer
- 中村 文隆
Designer
- 福邉 美波
Lead Developer
- 水澤 志歩
Front-end Developer
- 森岡 良介
- 大島 涼佑
- 杉浦 友紀
- 岩井 玄貴
- 岩下 明日海
Photographer
- 砺波 周平
Photographer Assistant
- 高地 寛
Art Director(MAIN VISUAL)
- 大山 よしたか
Photographer(MAIN VISUAL)
- MINOR
Lighting Designer(MAIN VISUAL)
- 新内 あゆ美
- 名和 翔
Prop stylist_main(MAIN VISUAL)
- 青山 俊樹
Prop stylist_furniture / Location Coordinator(MAIN VISUAL)
- 小川 真澄
Retoucher(MAIN VISUAL)
- 春本 正和
Photo Producer(MAIN VISUAL)
- 錦木 稔
Filming location(MAIN VISUAL)
- CASICA STUDIO、STUDIO SIX
VERMICULAR FRYING PAN site
Agency
- 電通
Art Director
- 大山よしたか
Producer
- 服部 友厚
Director
- 北川 裕紀乃
Art Director
- 中村 文隆
Designer
- 野澤 美菜
- 須川 美里
Movie
- 小倉 裕香
Frontend Engineer
- 岩崎 航也
- 田上 澪
- 渡辺 和豊
Photo grapher
- 塩谷 智子(株式会社ヒュー)
Photo retouching
- 黒田 輝海
Stylist
- 青山 俊樹
Food coordinator
- 山﨑 慎也
Location coordinator
- 小川 真澄(株式会社レブロン)
Photo producer
- 錦木 稔
- 横井 友希菜(株式会社アマナ)
Model
- セントラルジャパン
VERMICULAR VILLAGE site
Agency
- 電通
Art Director
- 大山 よしたか
Producer
- 服部 友厚
Director
- 北川 裕紀乃
Web Art Director / Designer
- 野澤 美菜
Technical Director
- 辻 良平
Front-end Engineer
- 渡辺 和豊
Photographer
- まゆみ 瑠衣(NOIR INC)
VERMICULAR HOUSE site
Agency
- 電通
Art Director
- 大山 よしたか
Director
- 北川 裕紀乃
Web Art Director / Designer
- 野澤 美菜
Designer
- 小倉 裕香
Lead Developer
- 阿部 晋也
Front-end Developer
- 白澤 豪
- 安田 光德
- 水澤 志歩
- 杉浦 友紀
- 神保 侑奈
Back-end Engineer
- 阿部 晋也
Photographer
- まゆみ 瑠衣(NOIR INC)
MY VERMICULAR
Agency
- 電通
CreativeDirector
- 服部 友厚
Director / Technical Director / Planner
- 久保 慶護
ArtDirector / Designer / llustrator
- 野澤 美菜
Designer
- 須川 美里
- 小倉 裕香
Lead Engineer
- 中村 秀樹
Backend Engineer
- 木原 健太 / 花山 侑生
Frontend Engineer(app logic)
- 中村 秀樹
- 木原 健太
- 花山 侑生
Frontend Engineer(app UI)
- 峯川 峻
Frontend Engineer(web)
- 大澤 達也
- 出原崇志(株式会社ペスカリッコ)
- 峯川 峻
- 森山 正崇
- 工藤 択斗
- 志水 祐紀子
Debug Director
- 垣内 堅寛
Motion Designer
- UNIEL
Sound
- 島崎 敦史
Approach
2015年当時、同じような世界観を確立したブランドは日本にほぼなく、ゼロからの開発がイコール「バーミキュラらしさ」になると考えました。戦略から携わることでブランド理解を深め、デザインとディスカッションを繰り返し、「らしさ」の表現としてたどり着いたのが、「鍋を使うその先にある価値」、上質なライフスタイルの風景です。美味しそうな料理と鍋が置かれた食卓のビジュアルで、ブランドの世界観をつくり上げました。 2023年にはブランドサイト・ECサイトのリニューアルも担当し、バーミキュラの「手仕事へのこだわり」が生み出すブランドの魅力を、より多くの人々に届けるために世界観を再定義しました。 Webサイトやグラフィック、店頭、アプリケーションなど、ユーザーがブランドに接するすべてのタイミングで、ブランドの思想やアイデンティティを感じられる体験を一貫してデザインしています。
Back in 2015, there were very few companies in Japan with a similar worldview, so we thought that a worldview developed from scratch would equate to “the essence of VERMICULAR.” Through our involvement from the strategy stage, we deepened our understanding of the brand and, following a repeated cycle of design and discussion, the expression of that essence we arrived at was “value that lies beyond the use of the pot and the vista of a quality lifestyle.” We created the brand’s worldview with visuals of delicious-looking food and the pot on the dining table. In 2023, we were also responsible for the renewal of the brand website and e-commerce site. Through these projects, we redefined VERMICULAR's brand image, to communicate to a wider audience their "commitment to hand-craftsmanship" and the unique products it creates. We designed a consistent experience that would give users a sense of the brand philosophy and identity whenever they come into contact with the brand, such as the website, graphics, in store, and app.
Catalogue
Brand site
EC site
VERMICULAR OVEN POT 2 site
VERMICULAR RICEPOT site
VERMICULAR VILLAGE site
VERMICULAR HOUSE site
MY VERMICULAR
Brand
experiences for impact.
驚きのブランド体験を
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