Cases

VERMICULAR

  • BUILDING BRANDS
  • CREATING VISIONS

Client

愛知ドビー株式会社 

Story

人気の「RICE POT」がまだ誕生していない2015年。「クリエイティブのアウトプットが洗練されていない」現状を打破するために、ブランド価値が伝わる世界観をゼロから開発。制作、提案、ディスカッションを繰り返し、クライアントと一緒に「バーミキュラらしさ」を具現化、共通言語化していきました。今ではWebサイトからアプリケーション、グラフィック、展示会ブースなど、ユーザーとブランドの接点に関するアウトプットを一貫して担当。クリエイティブ戦略のパートナーとしてブランドを支え続けています。

The year was 2015, when the popular product, RICE POT, did not yet exist. To help the client break free from its current situation of unsophisticated creative elements, we developed a worldview from scratch, one that would better convey the value of the brand. Through a repeated cycle of production, proposal, and discussion, we worked with the client to materialize “the essence of VERMICULAR” and create a common language for that essence. Today, we work across the board on all output related to users’ contact points with the brand, including the website, app, graphics, and exhibition booths. We continue to support VERMICULAR’s brand as its partner in creative strategy.

Creators

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Approach

2015年当時、同じような世界観を確立したブランドは日本にほぼなく、ゼロからの開発がイコール「バーミキュラらしさ」になると考えました。戦略から携わることでブランド理解を深め、デザインとディスカッションを繰り返し、「らしさ」の表現としてたどり着いたのが、「鍋を使うその先にある価値」、上質なライフスタイルの風景です。美味しそうな料理と鍋が置かれた食卓のビジュアルで、ブランドの世界観をつくり上げました。 2023年にはブランドサイト・ECサイトのリニューアルも担当し、バーミキュラの「手仕事へのこだわり」が生み出すブランドの魅力を、より多くの人々に届けるために世界観を再定義しました。 Webサイトやグラフィック、店頭、アプリケーションなど、ユーザーがブランドに接するすべてのタイミングで、ブランドの思想やアイデンティティを感じられる体験を一貫してデザインしています。

Back in 2015, there were very few companies in Japan with a similar worldview, so we thought that a worldview developed from scratch would equate to “the essence of VERMICULAR.” Through our involvement from the strategy stage, we deepened our understanding of the brand and, following a repeated cycle of design and discussion, the expression of that essence we arrived at was “value that lies beyond the use of the pot and the vista of a quality lifestyle.” We created the brand’s worldview with visuals of delicious-looking food and the pot on the dining table. In 2023, we were also responsible for the renewal of the brand website and e-commerce site. Through these projects, we redefined VERMICULAR's brand image, to communicate to a wider audience their "commitment to hand-craftsmanship" and the unique products it creates. We designed a consistent experience that would give users a sense of the brand philosophy and identity whenever they come into contact with the brand, such as the website, graphics, in store, and app.

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