Cases

E-SEIKATSU

  • BUILDING BRANDS
  • CREATING VISIONS

Client

株式会社いい生活

Story

不動産市場に特化した様々なSaaSを提供し、不動産業界のDXを推進するいい生活。上場から10年、第二創業期のタイミングで、創業時のまま使ってきたミッション・ビジョン・バリューやロゴの刷新、増え続けてきたプロダクトのブランド整理が必要となり、リブランディングの依頼をいただきました。当社はMVVの策定やコーポレートロゴ、タグラインの制作、プロダクト群の整理だけでなく、「ブランドを育てる体験」そのものをデザイン。社員の方に関心・愛着を持ってもらうための社内報や新ブランドの社内向けお披露目会まで提案、プロデュースするなど、インナーへの浸透を伴ったリブランディングを実現しています。

※こちらのプロジェクトはメンバーがグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にスタートしたものです。

e-Seikatsu provides a variety of SaaS specific to the real estate market and is advancing digital transformation in the real estate industry. As part of its redevelopment after ten years since going public, we were asked to handle rebranding for e-Seikatsu, as they needed to rebrand their mission, vision, and values as well as logos, which had been in use since the company’s founding, and rebrand their growing number of products. In addition to formulating their mission, vision, and values, creating a corporate logo and tagline, and organizing the client’s range of products, we designed the very experience of growing a brand. We worked to enable the rebranding to permeate e-Seikatsu internally, such as proposing and producing an in-house newsletter and launch events for new brands in order to encourage interest and build passion among employees.

*This project started while the members were at the group company Goodpatch Inc.

Creators

Approach

リブランディングの各フェーズでコアメンバー以外の社員の方とのタッチポイントを設定。また、社内報での定期的な経過報告を提案し、全社でブランドを育てる実感を持てるようプロジェクトを設計しました。ワークショップで言語化された未来像や組織のコアはブランドアセットに反映し、この考え方のもとプロダクトのブランドを整理、ロゴも制作しています。プロジェクトの最後には、社内向けのお披露目会を企画。新ブランドの世界観を表現したムービーを上映し、MVVとロゴを発表した後、そのブランドストーリーを事業や仕事にどう紐づけるかを考えるワークショップを行うなど、会社全体で新ブランドを共有し、自分ごと化する体験を創出しました。

We set touchpoints with non-core employees during each phase of the rebranding. In addition, we proposed regular progress reports in the in-house newsletter and designed the project so that the entire company could experience growing the brand. The vision of the future and the core of the organization verbalized at workshops were reflected in the brand assets, and the product brands were organized and logos created based on these ideas. An internal launch event was planned at the end of the project. A video was shown that expresses the worldview of the new brand, and the mission, vision, and values as well as the logo were presented. Following this, through a workshop to encourage thinking about how to tie the brand story to business and work and so on, we shared the new brand across the company and created an experience that made it personal on an individual level.

Value Cards

Staff Interview

Vision Movie

Other cases

Approach

Brand
experiences
for impact.

驚きのブランド体験を

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